بیست و چهارمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه

دوشنبه ٢٥ دی ١٣٩٦ ساعت ١١:٤٩ ق.ظ   ( بازدید : 490 نفر )


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روز چهارشنبه هفدهم آبان ماه بیست و چهارمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه با حضور ریاست دانشگاه، معاونان دانشگاه و سایر اعضای این ستاد در محل تالار اندیشه معاونت آموزشی تشکیل شد.

دکتر رضا گنجی هدف از تشکیل این جلسه را بحث و تبادل نظر در خصوص کارگروه اخلاق پزشکی عنوان نمود. وی با بیان اینکه علاوه بر کارگروه اخلاق پزشکی طرح تحول در آموزش علوم پزشکی، یک کارگروه اخلاق در سطح استان وجود دارد که اعضای آن را ارگان های مختلف مربوطه در سطح استان تشکیل می دهند و نیز با اشاره به وجود گروه اخلاق در دانشکده ها، اهمیت موضوع اخلاق پزشکی و فعالیت ها و برنامه های آن را مورد تاکید قرار داد.

 معاون آموزشی دانشگاه همچنین کنگره دو سالانه کشوری اخلاق پزشکی را مورد تاکید قرار داد و آن را بسیار مهم و با بازدهی بالا دانست که حضور در آن می تواند در افزایش سطح دانش در زمینه اخلاق پزشکی بسیار مفید عنوان نمود. دکتر گنجی هم چنین به برگزاری کارگاه اخلاق پزشکی با حضور دکتر شجاعی عضو هیات علمی گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال گذشته اشاره نمود و از انجام برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه اخلاق پزشکی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال جاری خبر داد.

در این جلسه خانم طباطبایی چهر مسئول کارگروه اخلاق پزشکی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و برنامه های آتی این کارگروه ارائه نمود. وی بر مشارکت همه اعضای هیات علمی در جهت نیل به اهداف کارگروه اخلاق پزشکی تاکید نمود.

دکتر وطن چیان دبیر ستاد اجرایی طرح تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی دانشگاه نیز از برنامه ریزی برای آشنایی بیشتر و ارتقای دانشجویان در زمینه اخلاق حرفه ای خبر داد.

دکتر حق بین ریاست دانشگاه نیز به اهمیت مبحث اخلاق حرفه ای اشاره نمود و از همه اعضای حاضر در جلسه که به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات موجود در زمینه اخلاق پزشکی در دانشگاه پرداختند که سبب شد بحث و تبادل نظر سازنده ای در این زمینه صورت گیرد تشکر نمود و اظهار امیدواری نمود با همکاری اعضای محترم هیات علمی مشکلات موجود مرتفع شود. وی هم چنین از معاون آموزشی دانشگاه، دکتر رضا گنجی و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه، دکتر حامد مرتضوی به خاطر راه اندازی مرکز توسعه مهارت های بالینی بیمارستان امام حسن (ع) که بستر مناسبی را برای برگزاری آزمون صلاحیت بالینی به وجود آورده است قدردانی نمود.

در این جلسه اعضا در زمینه اخلاق حرفه ای و چگونگی پیاده سازی سیاست های مربوطه در دانشگاه به تبادل نظرات و پیشنهادات پرداختند.

 


منبع : ستاد حول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان





رتبه بندی شما به مطلب فوق:


دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.




جستجو

برای مشاهده اوقات شرعی کلیک نمایید ...